چک باکس و ساخت چک لیست پیشرفت (To Do List)

لیست پیشرفت با استفاده از ابزار چک باکس در اکسل:

چک لیست پیشرفت با ابزار چک باکس در اکسل


اگر دوست دارین چک لیستی ایجاد کنین که هر زمانی فعالیتی تمام شد و شما گزینه چک اون فعالیت رو زدین، برای شما مشخص بشه چه میزان فعالیت باقی مونده یا مشخص بشه که چقدر پیشرفت داشتین، دیدن این آموزش رو بهتون توصیه میکنم. امیدوارم مفید واقع بشه…

اکسل داشبوردسازی اکسل حرفه ای کد نویسی

ابزار چک باکس چیست؟

این ابزار از دسته ابزار های پیشرفته نرم افزار اکسل است، یعنی برای دسترسی به این ابزار بایستی تب Developer را فعالسازی نمود تا امکان دسترسی به این ابزار وجود داشبته باشد.

مسیر فعالسازی تب Developer :

گزینه Developer را فعال کنید. <<<File>>>Option>>>Customize Ribbon 

بعد از فعالسازی و نمایش این تب، همانند تصویر زیر، دسته ابزار های Controls که یکی از پرکاربردترین این ابزارها Check Box می باشد، از بخش Controls قابل دسترسی می باشد.

اگر برروی ابزار چک باکس کلیک نمایید، این ابزار انتخاب می شود. کافی است اکنون آن را در صفحه ی اکسل رسم کنید تا ابزار چک باکس به صفحه اضافه شود. اندازه ابزار چک باکس ثابت است و نمی توان سایز نمایش آن را تغییر داد. ولی انداره کادر متنی که در کنار این ابزار است، میتواند تغییر کند.

چگونه از ابزار چک باکس در اکسل استفاده می شود؟

پس از افزودن این ابزار، با کلیک راست کردن روی آن، به صورت همزمان هم ابزار را  و هم پنجره تنظیمات را فعال کنید. سپس وارد گزینه Format Control شوید. تنظیمات این ابزار در تب Control از پنجره باز شده صورت می گیرد.

تنها ورودی این ابزار ، انتخاب یک سلول رابط یا Cell Link در قسمت  Cell Link است. سایز تنظیمات اختیاری است که اثری در کارکرد این ابزار ندارد. پس از انتخاب سلول رابط یا Cell Link بر روی Ok کلیک کنید. 

چک باکس و پیشرفت در اکسل

حال با هر بار کلیک چپ کردن روی ابزار چک باکس، ابزار تیک میخورد و یا تیک آن برداشته می شود. به عبارت دیگر Check (دارای تیک) یا Unchecked (بدون تیک) می شود. زمانی که ابزار در  حالت Check باشد، داخل سلول رابط یا Cell Link این ابزار چک باکس، مقدار True قرار می گیرد و زمانی که ابزار در  حالت Unchecked باشد، داخل سلول رابط یا Cell Link این ابزار چک باکس، مقدار False قرار می گیرد. از همین قابلیت در تهیه داشبورد ها و گزارشات مدیریتی، استفاده های خیلی کاربردی و زیبا می شود، همچون: نمایش یا عدم نمایش یک نمودار، تهیه لیست پیشرفت کار (To Do List) و…

این بود معرفی و استفاده از ابزار Check Box در اکسل . در این پست یک فیلم آموزشی قرار گرفته که به کاربرد این ابزار در تهیه لیست پیشرفت کار(To Do List) پرداخته شده است. اگر مفید بود یا درخواست آموزشی مشابه دارین، زیر همین پست کامنت بگذارید…

 

 

 

 


*****سایر آموزش های رایگان اکسل*****
ردیفنام آموزش
۱کنترل اسناد و مدارک و اسناد مهندسی در اکسل
۲نمودار جریان نقدینگی
۳کادر پیغام در اکسل
۴گیج سرعت حرفه ای
۵چک باکس و چک لیست پیشرفت
۶افزایش سرعت اجرای کد
۷آدرس دهی نسبی و مطلق در اکسل
۸نمودار داینامیک خطی
۹ماکرونویسی
۱۰توابع Vlookup و Hlookup
۱۱ توابع داشبورد ساز Index و Match
۱۲تکنیک کاهش زمان پروژه در اکسل
۱۳توابع اکسل در محیط برنامه نویسی
۱۴مدیریت خطا در محیط برنامه نویسی
۱۵ایجاد لیست کشویی وابسته
۱۶ترسیم نمودار و شخصی سازی لیبل ها
۱۷دستور InputBox در محیط برنامه نویسی
۱۸تابع IF در اکسل
۱۹فرمول نویسی IF در IF
۲۰weight value و weight factor و پیشرفت پروژه در اکسل
۲۱نکات کاربردی در مورد فرمت ساعت در اکسل
مشاهده سایر آموزش های رایگان اکسل…(کلیک کنید)